Motocykle w Błocie- STANISŁAW SZELICHOWSKI 1985

Pierwsze i piąte miejsce Ryszarda Gancewskiego, drugie i trzecie Zbigniewa Przybyły, sklasyfikowanie na miejscach 10-15 Krzysztofa Serwina i Ryszarda Augustyna oraz Zbigniew Groth i Zbigniew Banasik w pierwszej dwudziestce polskiej eliminacji rajdów Enduro, to niezłe lokaty.

Z rozmaitym szczęściem startowali nasi motocykliści w tegorocznych eliminacjach mistrzostw Europy. Traktuje się je jako cykl przygotowań do Sześciodniówki Motocyklowej – tej najtrudniejszej imprezy roku, liczącej się jako mistrzostwa świata. Zeszłoroczny sukces zdobycie wicemistrzostwa świata – zobowiązuje i dlatego przygotowania do co najmniej powtórzenia sukcesu są traktowane z całą odpowiedzialnością przez grono działaczy motocyklowych i trenera kadry Mirosława Malca.

Przeprowadzona na początku czerwca na terenach Pogórza Sudeckiego i Gór Kaczawskich kolejna eliminacja mistrzostw Europy w rajdach szosowo-terenowych Enduro była organizowana przez Wrocławski Klub Motorowy Sparta. Zgromadziła przeszło setką zawodników z 10 państw europejskich i Nowej Zelandii. Znaleźli się na starcie w Jeleniej Górze właściwie wszyscy, którzy liczą się w tej konkurencji.

W każdym z dwóch dni zawodów mieli oni do pokonania trzy okrążenia trasy liczącej 85,5 km. Drugiego dnia w przeciwną stronę, niż pierwszego. Na tej niełatwej górskiej trasie wyznaczono próbę przyspieszenia, próbę crossową oraz próbę specjalną. Ponieważ pogoda była na początku czerwca deszczowa i górskie drogi i dróżki znacznie rozmiękły, organizator przewidywał wydłużony okres przejazdu. Na punkty kontrolne trafiali bez spóźnień właściwie tylko najlepsi. Zarówno pierwszego jak i drugiego dnia rajd rozgrywał się właściwie na próbie crossowej. Na pochyłej łące organizator wytyczył trasę o długości 3,2 km, którą trzeba było pokonać jak najszybciej. Pierwszego dnia mogli ją jedynie przejechać, startujący na początku stawki, zawodnicy klas najlżejszych 80 i 125 cm.


Ci, jadący później na cięższych motocyklach mieli już przed sobą na niektórych odcinkach błotniste bajoro, w którym motocykle grzęzły po osie, a zawodnicy zapadali się po kolana. Aby w ogóle wygrzebać się z tej pułapki musiała być użyta pomoc, co pociągało za sobą wykluczenia z zawodów. W efekcie organizator unieważnił tę próbę w pierwszym przejeździe, a w drugim wytyczył przejazd omijający błotniste pułapki.

Mimo tak trudnych warunków pierwszy dzień zawodów ukończyło blisko 80 zawodników, drugi – 65. Miejsca Polaków jak wspomnieliśmy na wstępie – zupełnie przyzwoite, świadczące, że przygotowania do Sześciodniówki przebiegają prawidłowo, chociaż nie bez zakłóceń. Sprzętem (motocykle Simson i Jawa) nie ustępujemy najlepszym. Klasą dla siebie jest Ryszard Gancewski, lepsze wyniki osiągałby zapewne Zbigniew Przybyła, gdyby dosiadając filigranowej przecież 80-tki stracił trochę na wadze. Widać to było szczególnie na próbie przyspieszeń, na której tracił cenne sekundy do lżejszych od siebie rywali.

Cudzoziemcy chwalili organizację imprezy, przewodniczący międzynarodowego Jury – Austriak Erich Schmidt nie miał zbyt wiele pracy na posiedzeniach, wszyscy nie mogli się nachwalić prędkości podawania wyników przez komputerowy system obsługi rajdu prowadzony przez Zakład Elektronicznej Techniki Obliczeniowej w Jeleniej Górze; posługując się polskim sprzętem (Odra 1305) zespół rzeczywiście podawał wyniki w niezwykle krótkim czasie.

Potrafimy więc i dobrze zorganizować zawody, i pokazać się nieźle od sportowej strony. Cieszy to i krzepi…

WYNIKI

eliminacji motocyklowych mistrzostw Europy w rajdach szosowo-terenowych Enduro – Jelenia Góra 8-9 czerwca 1985

1 DZIEŃ kl. 80 cm

1. Stefano Passeri (I) Accossato – 826,03 pkt;

2. Jens Thälmann (DDR) Simson – 935,67 pkt;

3. Zbigniew Przybyła (PL) Simson – 979,88 pkt

    kl. 125 cm.

    1. Ryszard Gancewski (PL) Simson – 722,02 pkt;

    2. Rolf Hubner (DDR) – 819,92 pkt;

    3. Brend Lammel (DDR) – Simson – 958,82 pkt

    kl. 250 cm

    1. Jiri Cisar (CS) Jawa – 671,37 pkt;

    2. Emil Cunderlik (CS) Jawa – 686,04 pkt;

    3. Harald Sturm (DDR) MZ – 727,63 pkt;

    15. Ryszard Augustyn (PL) – Jawa -1027,77 pkt.

    kl. 500 cm

    1. Jens Scheffler (DDR) MZ – 650,15 pkt;

    2. Andreas Cyffka (DDR) MZ – 659,84 pkt;

    3. Svenerik Jonsson (S) Husqvarna – 672,80 pkt;

    10. Krzysztof Serwin (PL) – 819,06 pkt;

    16. Zbigniew Groth (PL) Jawa – 962,03 pkt;

    19. Zbigniew Banasik (PL) Jawa -1050,14 pkt.

    Wystartowało 105, ukończyło 79 zawodników.

    2 DZIEŃ kl. 80 cm

      1. Stefa no Passeri (I) Accossato – 526,22 pkt;

      2. Zbigniew Przybyła (PL) Simson – 530,79 pkt;

      3. Horst Geissenhoner (DDR) Simson – 531,91 pkt.

      kl. 125 cm

      1. Rolf Hubner (DDR) Simson – 517,97 pkt;

      2. Petr Kvech (CS) Jawa – 533,20 pkt;

      3. Brend Lämmel (DDR) Simson – 547,70 pkt;

      5. Ryszard Gancewski (PL) Simson – 564,08 pkt

      kl. 250 cm

      1. Harald Sturm (DDR) MZ – 502,26pkt;

      2. Emil Cunderlik (CS) Jawa – 508,49 pkt;

      3. Jiri Cisar (CS) Jawa – 512,56 pkt;

      14. Ryszard Augustyn (PL) Jawa – 560,58 pkt.

      kl. 500 cm

      1. Jens Scheffler (DDR) MZ – 511,25 pkt;

      2. Dick Wicksell (S) Husqvarna – 514,05 pkt;

      3. Andreas Cyffka (DDR) MZ – 514,78 pkt;

      14. Krzysztof Serwin (PL) – 542,80 pkt;

      18. Zbigniew Groth (PL) Jawa – 572,37 pkt;

      21. Zbigniew Banasik (PL) Jawa – 579,87 pkt.

      Wystartowało 79, ukończyło 65 zawodników.

      Możesz również polubić…

      Dodaj komentarz

      Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *