Kampania Iberyjska Mistrzostwa Świata Figuera da Foz 1993

Mistrzostwa świata w rajdach enduro rozpoczęty ostatni sezon w dotychczasowym formacie.

Od 1994 będą obowiązywały tylko cztery klasy (do 125 i powyżej 175 dla dwusuwów oraz do 350 i powyżej 500 dla czterosuwów, zaś liczba eliminacji zostanie zredukowana do sześciu, m. in. zabraknie polskiej rundy.

Po rezygnacji Wróbla i Tomiczka, do Portugalii i Hiszpanii wyjechał osamotniony Wojciech Rencz uczestniczący w ME, które w tym roku odbywają się wyłącznie w klasie 125.

Jako jedyny posiadał ubiegłoroczny model motocykla – TM 125 po australijskiej Sześciodniówce.

Obiecywana pomoc włoskiej ekipy fabrycznej okazała, się minimalna (pierścienie tłoka w Portugalii, tłumik w Hiszpanii), pociechą jest obietnica PZM, że w razie dobrych wyników zostanie zakupiona w Pesaro nowa 125-ka. 21-letni wrocławianin asekurowany przez tatę Andrzeja na Yamaha 125, używanej przez Wojtka w MP (A. Głogów wyraził zgodę), rozpoczął od piątej lokaty w Figueira da Foz – na 22 startujących.

Luźne czasy między PKC, kamienista trasa, zjazdy i podjazdy nad samym morzem, piękna pogoda i rywalizacja wyłącznie na próbach.

Brylowali fabryczni jeźdźcy Gas Gas, TM, włoskich importerów Hondy i KTM. Rencz byt w czołówce, wystarczy przejrzeć miejsca na sprawdzianach szybkości – 2, 3, 4, 3 i 2.

Następnego dnia Polak wywrócił się na jednej z prób, stąd 3,5-sekundowa porażka z Pregnolato.

Niestety, hiszpańskie wrażenia pozostały tylko z soboty, i to niezbyt miłe.

Od trzech dni w tamtej części Pirenejów lało non stop, a podczas rajdu nastąpiło prawdziwe oberwanie chmury. Nie mówiąc o rozmokłej nawierzchni, trasa przypominała trial.

Czasem pchali,my motocykle z wyłączonym silnikiem. Nawet zwycięzcy klas w spóźniali się po kilkanaście minut, ze 115 na starcie sklasyfikowano tylko 37, a w ME z 18 – dwóch!

Mnie zabrakło do mety 25 kilometrów. Już po próbach, na przedostatnim odcinku TM spadł ze skalnej półki i wyciągaliśmy go przez godzinę.

Wymieniłem wcześniej klocki, ale drugie też się skończyły i jechałem praktycznie bez hamulca. Solidnie potłuczony Wojciech Rencz wykurował się w ciągu paru dni, ubiegły weekend spędził na rajdzie w Grodkowie i motocrossie we Wschowie. Z Rovirą i Boano zmierzy się ponownie 22 maja pod Hradkiem, tydzień później zbiórka w Kwidzynie.

MISTRZOSTWA ŚWIATA

KLASA 80 cm – I dzień:

1. Xavier Puigdemont – Gas Gas 2. Gianmarco Rossi – TM 3. Pierfranco Muraglia – Kawasaki 4. Jaroslav Beran – Gas Gas 5. Marco Giovanchelli Yamaha

II dzień:

1. GM. Rossi 2. P.F. Muraglia 3.Jaroslav Beran 4. M. Giovanchelli, 5. Michel Exance TM

KLASA 125 cm I dzień:

1. Stefano Passeri – Aprilia 2. Fausta Scovolo – TM 3. Paul Edmondson – Husqvarna 4. Jeff Nilsson – KTM 5. Luca Trussardi – Yamaha

II dzień:

1. P. Edmondson 2. S. Passeri 3. J. Nilsson

4. Giuseppe Gallino KTM 5. Silvan Petteri – Husqvarna

KLASA 250 cm I dzień:

1. Giorgio Grasso – Kawasaki 2. Paulo Fellegara – Yamaha 3. Tullio Pellegrinelli – Husqvarna 4. Alex Liobelt – KTM 5. Dominique Costes – Honda

II dzień:

1. Grasso 2. Fellegara 3. Pellegrinelli 4. Joakim Hedendahl – KTM, 5. A. Liobelt

KLASA 500 cm I dzień:

1. Davide Croci – Honda 2. Giovanni Sala – KTM 3. Cyril Esquirol – Husqvarna 4. Oskar Gailardo – KTM 5. Dusan Kotrla – Kawasaki

II dzień:

1. Sala 2. Croci 3. Esquirol 4. Gerard Jimmink – Kawasaki 5. Libor Podmol – KTM

KLASA 350 4T cm I dzień:

1. Sven-Erik Joensson – Husqvarna 2. Mario Rinaldi – KTM 3. Kent Karlsson – Husaberg 4. Armando Nicoli – Husqvarna 5. Anders Eriksson – Husaberg

II dzień:

1. Karlsson 2. Joensson 3. Otokar Kotrba – Husqvarna 4. Nicoli, 5. Eriksson

KLASA POW. 500 4T cm I dzień:

1. Fabio Farioli – KTM 2. Kari Tiainen – Husqvarna 3. Bill Andersson – KTM 4. Jaroslav Katrinak Husaberg 5. Martin Kreml – Husqvarna

II dzień:

1. Farioli 2. Tiainen 3. Andersson 4. Kreml 5. Stanislav Zloch – Husqvarna

MISTRZOSTWA EUROPY

I dzień:

1. Josep Rovira – Gas Gas 2. Vincenze Lombardo – TM 3. Isidre Esteve – Gas Gas 4. Jamo Boano – Honda 5. Wojciech RanczTM

II dzień:

1. Rovira 2. Lombardo 3. Boano 4. Esteve 5. Denis Premola

6. Rencz

MISTRZOSTWA ŚWIATA

KLASA 80 cm I dzień:

1. Puigdemont 2. Rossi 3. Muraglia 4. Beran 5. Giovanchelli

II dzień:

1. Rossi 2. Puigdemont 3. Beran 4. Exance 5. Herbert Wagner – Suzuki

6. Muraglia

KLASA 125 cm I dzień:

1. Nilsson 2. Trussardi 3. Passeri 4. Pedro Perez Caballero – KTM

5. Lubomir Vojkuvka TM

II dzień:

1. Passeri 2. Edmondson 3. Trussardi 4. Scovolo 5. Gallino

KLASA 250 cm I dzień:

1. Gras-Fedegara 2. Pellegrineili 3.Hedendahl 5. Zdenek Gottvald Suzuki

II dzień:

1. Hedendahl 2. Pellegrinelli 3. Grasso 4. Fellegara 5. Peter Johansson – Suzuki

KLASA 500 cm I dzień:

1. Sala 2. Jimmink 3. Esquirol 4. Laurent Boussiquix – Husqvarna 5. Kotrla

II dzień:

1. Kotrla 2. Jimmink 3. Esquirol 4. Sala 5. Bjoern Johansson – Honda.

KLASA 350 4T cm – I dzień:

1. Nice 2. Joensson 3. Karlsson 4. Eriksson5. Rinaldi

II dzień: nikt nie ukończył rajdu

KLASA POW. 500 4T cm I dzień:

1. Farioli 2. Andersson 3. Katrinak (sklasyfikowano trzech).

II dzień: nikt nie ukończył rajdu.

MISTRZOSTWA EUROPY

I dzień:

1. Rovira 2. Buno (sklasyfikowano dwóch).

PUNKTACJIA MŚ

80 cm :

1. Rossi 74 2. Puigdemont 65 3. Muraglia 57 4. Beran 56 5. Giovanchelli 35

125 cm :

1. Passeri 72 2. Nilsson 57 3. Trussardi 53 4. Edmondson 52 5. Scovolo 37

250 cm :

1. Grasso 75 2. Fellegara 74 3. Pellegrinelli 62 4. Hedendahl 55 5. Costes 34

500 cm:

1. Sala 70 2. Esquirol 60 3. Jimmink 57 4. Kotrla 52 5. Boussiquix 38

350 4T cm:

1. Joensson 54 2. Karlsson 50 3. Nicoli 46 4. Rinaldi 38 5. Eriksson 36

Pow. 500 4T cm:

1. Farioli 60 2. Andersson 47 3. Katrinak 37 4. Tiainen 34 5. Kreml 24

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *