CHŁOPCY KRYWUTA 1987

CHŁOPCY KRYWULTA MAJĄ POWÓD DO RADOŚCI JESZCZE TYLKO 2 ELIMINACJE ROZGRYWANE DZIEŃ PO DNIU A WIEC JEDNYM TCHEM I WYMARZONY TYTUŁ DRUŻYNOWEGO MISTRZA POLSKI PRZYPADNIE PO RAZ DRUGI BESKIDZKIEMU KLUBOWI MOTOROWEMU.


Inaczej to wyglądało na starcie do tegorocznych eliminacji Motocyklowych Mistrzostw Polski w klasie Enduro. Potęga finansowa Budowlanych Gdańsk
(a pieniądz w tym sporcie to prawie wszystko!) onieśmielała po prostu ubiegłorocznych triumfatorów, nad którymi zawisnął ponadto miecz ministra komunikacji. Chodziło o motorowery Simson S 51.

Spór, czy zaliczyć je do klasy motorowerów czy motocykli oznaczał dla młodego zespołu PKM być albo nie być na trasach rajdowych Polski. Większość sukcesów osiągają tu bowiem chłopcy, którzy z racji wieku nie mogą ubiegać się jeszcze o prawo jazdy.

Takie były bowiem założenia selekcjonera klubu, Kazimierza Krywulta:

Uczyć dzieci od podstaw! Niech uczą się wygrywać, przegrywać a przede wszystkim — jeździć! Jak dotąd, przeważnie zwyciężali. Więc nietrudno
sobie wyobrazić, co by było gdyby minister nie dokonał uniku, typowego dla naszych decydentów. Zamiast zmienić przepisy, określające dolną granicę
Wieku, umożliwiającego ubiegania się o prawo jazdy (17 lat!)
i włączyć Simsony do klasy motocykli. zastosowano wybieg, którego skutki prawne nie mogą być długotrwałe. Szczegóły są tu nieistotne.

Dość na tym, że decyzja ta pozwoliła chłopcom Krywulta na kontynuowanie pasma sukcesów. I choć podejmowali walkę onieśmieleni bogactwem konkurentów, po sześciu eliminacjach tak wygląda punktacja mistrzostw Polski:


Klasa 50 cm:

1.Błachut —115 pkt., 2. Wróbel — 101 pkt., 3. Fuczik — 50 pkt. — wszyscy BKM Bielsko-Biała

Klasa do 125 cm:

1. Cierpucha (BKM) — 96 pkt., 2. Sobkowski (Korona Kielce) — 80 pkt., 3. Nowak (Korona) — 45 pkt., 4. Polak (BKM) 42 pkt.

Klasa powyżej 125 cm:

1.Pomirski (Budowlani Gdańsk) —128 pkt. 2.Tobiasz (BKM) —104. 3.Tomiczek (BKM) — 80 pkt.


Klasa do 250 cm:

5. Kasperek (BKM). Różnica do pierwszego w klasyfikacji — 70 pkt., do trzeciego — 20 pkt.

Klasa powyżej 250 cm:

5.Winnicki (BKM).

Można więc powiedzieć, że im
„starsi” zawodnicy, tym gorsze osiągają wyniki. Ale będzie to półprawda. To procentuje ubóstwo klubu w latach poprzednich. Brak pieniędzy na zakup sprzętu wysokiej klasy. Brak perspektyw rozwojowych dla tych, których wiek zmusił do
przejście z klasy „młodzieżowej” do grona zawodowych wyjadaczy
motocyklowych tras rajdowych. Tylko nieliczni z nich dysponowali odpowiednimi warunkami materialnymi, aby dofinansowywać swą karierę sportową.

I wówczas „puste miejsca” zajmowały bogate kluby… BKM jest dziś też bogatym
klubem. Może nie tyle w złotówki. ile w talenty, choć i pieniędzy ostatnio nie brakuje. Dzięki pomocy Fabryki Samochodów Małolitrażowych zainwestowano tu np. wiele milionów złotych w sprzęt dla „klas wyższych”. Na profity trzeba będzie Jakiś czas poczekać licząc, jak dotąd na „małolatów”. A ci nie zawodzą! Bo popatrzmy na klasyfikację zespołową na 2 eliminacje przed końcem batalii: prowadzi Beskidzki Klub Motorowy 987 punktów. Na drugim
miejscu — Korona Kielce — 863 punkty. Na trzecim (dopiero!) —
Budowlani Gdańsk — 786. Przed obrońcami tytułu ostatnie dwie eliminacje (22 i 23 bm ) w Jeleniej Górze Czy mogą przegrać? W sporcie wszystko jest możliwe, więc wybaczmy im jeśli los tak zrządzi..

Możesz również polubić…

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *